Mαθησιακές Δυσκολίες: Η αποδοχή, η ανίχνευση και η αντιμετώπισή τους

0

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι ένας όρος που τα τελευταία χρόνια τον ακούμε όλο και πιο συχνά. Παρόλα αυτά δεν είναι εύκολα αποδεκτός ακόμη και αν πρόκειται για την πιο «ελαφριά» μορφή του.

Πάντα υπήρχαν μαθητές που αντιμετώπιζαν δυσκολίες κατά τη διαδικασία της μάθησης. Η διαφορά όμως είναι ότι σήμερα αυτές οι δυσκολίες έχουν πια έναν τίτλο, μπορούν να διαγνωστούν και επομένως να αντιμετωπιστούν από τους ίδιους τους μαθητές με τη βοήθεια ειδικών και των ίδιων των γονιών. Και μάλιστα όσο πιο γρήγορα ανιχνευθούν τόσο πιο εύκολη είναι και η αντιμετώπισή τους.

Μη  ξεχνάτε, Κάντε την εγγραφή σας στην ομάδα μας στο facebook, για να είστε πάντα ενημερωμένοι!!!

Παρόλα αυτά οι αντιδράσεις των γονέων στο άκουσμα των Μαθησιακών Δυσκολιών είναι για ένα μεγάλο ποσοστό εξ αυτών αρνητικές. Πολλοί είναι οι γονείς που καταλογίζουν στους ίδιους το «φτέξιμο» των προβληματων του παιδιού και αναρωτιούνται εαν έκαναν κάτι που οδήγησε τελικά το παιδί να έχει αυτό το «πρόβλημα». Τέλος, υπάρχουν και οι γονείς που είναι δίπλα στα παιδιά τους και απλά προσπαθούν να τους εξασφαλίσουν το κατάλληλο περιβάλλον και τα κατάλληλα εργαλεία για την αντιμετώπιση των δυσκολιών τους.

Τι γίνεται όμως με το ίδιο το παιδί;

Οι χαμηλές επιδόσεις στο σχολείο και οι συνεχείς προσπάθειες χωρίς αποτέλεσμα οδηγούν σε ματαίωση και συχνά ένα παιδί με Μαθησιακές Δυσκολίες μπορεί να σκέφτεται ότι είναι κατώτερος από τους συμμαθητές του. Αυτό λοιπόν που επιλέγει ένα παιδί να κάνει είναι να αποσυρθεί, να παραιτηθεί από κάθε προσπάθεια, χτίζοντας με αυτό τον τρόπο την άμυνά του! Για αυτό τον λόγο οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες χρειάζονται διαρκώς επιβράβευση και ενθάρρυνση τόσο από τους γονείς όσο και από τους εκπαιδευτικούς.

Τέλος πρέπει όλοι να γνωρίζουμε ότι όταν μιλάμε για τις Μαθησιακές Δυσκολίες δεν πρέπει να αναφερόμαστε σε ένα πρόβλημα που δεν μπορεί να επιλυθεί ή σε μια αρρώστια. Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι δυσκολίες που πρέπει το παιδί να μάθει να χειρίζεται..

Πώς όμως μπορούμε να ανιχνεύσουμε πιθανές Μαθησικές Δυσκολίες που μπορεί να έχει το παιδί μας;

Πολλοί γονείς ισχυρίζονται ότι το παιδί διαβάζει ΚΟΤΑ αντί για ΚΑΤΩ, δεν μπορεί να εντοπίσει τη διαφορά ανάμεσα στο «θ» και «β», μπερδεύει στη γραφή του το «3» με το «ε» και πολλά άλλα τέτοια παραδείγματα τα οποία συχνά προβληματίζουν τους γονείς χωρίς να ξέρουν τι πραγματικά συμβαίνει. Όλα τα παραπάνω παραδείγματα μπορεί να οφείλονται σε κάποιου είδους Μαθησιακή δυσκολία. Οι μαθησιακές δυσκολίες εμφανίζονται ως εκ γενετής δυσκολίες στην ομιλία, τη γραφή, την ανάγνωση και τη μαθηματική ικανότητα. Σε περίπτωση που το παιδί έχει Μαθησιακές Δυσκολίες και δεν εντοπισθούν στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού στην ηλικία των 9 – 10 ετών οι δυσκολίες κορυφώνονται!

Πώς αντιμετωπίζονται οι Μαθησιακές Δυσκολίες;

  • Αρχικά ο δάσκαλος είναι αυτός που θα εντοπίσει τη δυσκολία του παιδιού και είναι αυτός που θα πρέπει να ενημερώσει το γονιό.
  • Έπειτα το παιδί θα πρέπει να παραπεμφθεί σε κάποιο δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα προκειμένου να αξιολογηθεί και να ξεκινήσει ο σχεδιασμός ενός εξατομικευμένου προγράμματος βάσει των αναγκών του παιδιού.
  • Η χαμηλή σχολική επίδοση του παιδιού επηρεάζει και τη συναισθηματική του κατάσταση. Επομένως καλό θα ήταν οι γονείς να απευθύνονται σε κάποιο ψυχολόγο – ειδικό παιδαγωγό ώστε να αντιμετωπισθούν στο σύνολο τόσο οι σχολικές-ακαδημαϊκές δυσκολίες του παιδιού όσο και οι συναισθηματικές-συμπεριφορικές δυσκολίες.

Να μην ξεχνάμε ότι όσο αφήνουμε τις Μαθησιακές Δυσκολίες να αυξάνονται τόσο μειώνονται οι σχολικές επιδόσεις και η αυτοπεποίθηση του παιδιού. Επομένως ο έγκαιρος εντοπισμός τους είναι το βασικό βήμα για την αντιμετώπισή τους!

 

Μη ξεχνάτε, να κάνετε LIKE και στη σελίδα μας στο FACEBOOK, για να μη χάνετε κανένα άρθρο!!!